پکیج تصفیه فاضلاب حاوی کک

زغال سنگ گرمایش بیش از 1100 درجه سانتیگراد در غیاب اکسیژن ، کک متالورژی تولید می کند. این فرآیند هم گرما و هم کربن (کک) مورد نیاز برای تولید آهن را تأمین می کند. در طی این فرآیند مواد فرار موجود در زغال سنگ دفع می شود و کک به عنوان محصول باقی می ماند. گاز حاصل از کک سازی با استفاده از دمنده ها بازیابی می شود تا محصولات جانبی غنی از انرژی از جمله متان را بازیابی کند. گاز حاصل از کک سازی با استفاده از دمنده ها بازیابی می شود تا محصولات جانبی غنی از انرژی از جمله متان را بازیابی کند. عکسهای آمونیاک وسیله اصلی بهبودی هستند. آب اسکرابر بازیافتی به عنوان خنک کننده استفاده می شود. جریان های زائد اسکرابر حاوی تار ، مواد آلی ، سولفیدها ، سیانیدها ، نمک های غیر آلی ، مواد معلق ، فنل ها و آمونیاک است. تصفیه این فاضلاب شامل حذف مواد معلق و مواد شیمیایی که برای سیستم های بیولوژیکی سمی برای است و بعد از آن ، تصفیه بیولوژیکی انجام می شود. جدول روبرو مشخصات فاضلاب های صنایع کک سازی را نشان می دهد.

  • تانک ته نشینی اولیه: فاضلاب کک سازی برای حذف ذرات بزرگ ، از جمله قیر ، به داخل یک دکانتور مستطیل شکل وارد می شود. فاضلاب خارج شده از پانل قبل از ورود به یک تصفیه کننده اولیه با پلیمر و منعقد کننده تصفیه می شود. تصفیه کننده اولیه ، رسوب مواد معلق از جریان فاضلاب را تسهیل می کند. این واحد به طور معمول برای جلوگیری از فرار آمونیاک و مواد آلی فرار ،  معمولا به صورت پوشیده و سر پوش دار می باشد زیرا ممکن است قابلیت انفجار داشته باشند.
  • تصفیه هوازی : هدف از این مرحله حذف ترکیبات آمونیاکی و سایر مواد آلی
  • تانک ته نشینی ثانویه : جریان خروجی از تانک های هوازی وارد تانک زلال ساز می شوند. جریان پساب خروجی از زلال ساز مراحل تصفیه را طی کرده است و در نهایت می تواند وارد مراحل تصفیه نهایی شامل کلر زنی و فیلتر های کربنی سایر شود.جریان خروجی لجن به دو قسمت تقسیم می شود. چریان لجن بازگشتی RAS به تانک هوادهی جهت تامین غذای میکروارگانیسم ها باز گردانده می شود. جریان لجن مازاد نیز وارد تصفیه لجن میشود.
  •  تغلیظ کننده: جریان لجن مازاد با با پلیمر تیمار می شوند و سپس در غلیظ کننده قرار می گیرند تا مواد جامد غلیظ شوند. سرریز پساب غلیظ کننده مجدداً به ته نشینی کننده اولیه بازیافت می شود. کمبود جریان غلیظ کننده مجدداً با پلیمر تصفیه می شود و برای آبگیری به یک فیلتر پرس ارسال می شود.
  • فیلترپرس:  هدف آبگیری از لجن می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت مهندسی کاشفان نیلفام تماس حاصل فرماییدیا از فروشگاه اینترنتی آبفان کالا دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *