بازیافت آب و استفاده از منابع آب های غیر متعارف توسط پکیج تصفیه فاضلاب نیلفام

بازیافت آب و استفاده از منابع آب های غیر متعارف توسط پکیج تصفیه فاضلاب نیلفام

کمبود آب با توجه به کمیت و آلودگی آب به یکی از موضوعات اصلی در جهان به خصوص در کشورهای آسیایی تبدیل شده ­­است، به ­طوری­که پیش­بینی­ شده ­است، تعداد زیادی از کشورهای شرق، غرب و جنوب آسیا تا سال ۲۰۵۰ با وضعیت کمبود آب روبرو خواهند شد.امروزه با توجه به افزایش مصرف آب و گسترش صنایع مختلف، نیاز به بازیافت آب و استفاده مجدد از فاضلاب‌های تصفیه شده اهمیت زیادی پیدا کرده است.

شرکت مهندسی کاشفان نیلفام، با ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب می تواند علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در هزینه‌ ها و زمان مورد نیاز، گام موثری در راستای مشکلات کم آبی و خشکسالی کشور بردارد. شرکت مهندسی کاشفان نیلفام  مفتخر است با اختراع پکیج های نوین تصفیه فاضلاب و با بهره گیری از دانش کارشناسان، متخصصان و مجریان با سابقه، پکیج های نوین تصفیه فاضلاب را بصورت فلزی، پلی اتیلنی و کامپوزیتی با استفاده از نوین ترین فناوری های تصفیه فاضلاب با بار آلودگی کم، متوسط و زیاد مشاوره، طراحی و اجرا ‌نماید. یک تصفیه خانه متمرکز با تمام واحدهای فرآیندی در ابعاد کوچک است.پساب خروجی این پکیج‌ها با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست مطابقت داشته و با توجه به طراحی از آن می‌توان برای مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز یا تخلیه به چاه جاذب، تخلیه به آبهای سطحی و آب مصرفی فلش تانکها استفاده نمود. فاضلاب های آلوده و بیماری زا پس از هدایت به این سیستم و طی مراحل مختلف تصفیه به پسابی زلال بدون بو و عاری از مواد معلق پالایش می گردند.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب نیلفام

  1. شاخص های کیفی پساب خروجی (شامل COD، BOD، TSS، رنگ، بو، نیترات، فسفات، کدورت) مطابق استانداردهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست جهت تخلیه به منابع آب های سطحی، زیرزمینی و مصارف کشاورزی و آبیاری می ­باشد.
  2. فضای مورد نیاز جهت اجرای این محصول حدود 20 درصد نسبت به سایر پکیج های تصفیه فاضلاب موجود در بازار کمتر می باشد.
  3. این محصول بدون بو و سر و صدا بوده و امکان نصب در مناطق شهری در مجاورت منازل مسکونی به منظور تأمین آب مورد نیاز جهت فضای سبز و آبیاری درختان غیر مثمر مورد استفاده قرار گیرد.
  4. کلیه تجهیزات الکترومکانیکال شامل بلوئرهای هوادهی، پمپ های لجن برگشتی، لوله های انتقال هوا و لجن برگشتی، تابلوهای برق و فرمان در کریدورهای بین پکیج طراحی و اجرا می گردد و نیازی به احداث ساختمان های جانبی و صنعتی نمی باشد.
  5. امکان تولید پکیج های غیر متمرکز تصفیه فاضلاب روستایی و شهری نیلفام با ظرفیت های متنوع از یک مجتمع مسکونی تا یک شهر با جمعیت متوسط به صورت پیش ساخته در کارخانه این شرکت در 3 کلاس مختلف متناسب با مشخصات کمی و کیفی فاضلاب تولیدی، شرایط آب و هوایی منطقه، کیفیت پساب خروجی مورد نیاز، محدودیت های های فضا و تأمین انرژی مورد نیاز می باشد.
  6. فرآیند استفاده شده به گونه ای طراحی شده است که در عین بهینه بودن نتایج کیفیت پساب خروجی ، ابعاد و حجم مخازن کاهش یافته و همین امر قیمت تمام شده را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.
  7. پروتکل های سندبلاست و رنگ آمیزی این شرکت مطابق استانداردهای جهانی، محصولات این شرکت را در برابر شرایط خورنده محیطی فاضلاب شامل اکسیژن، میکرو ارگانیسم ها و نور خورشید مقاوم نموده و عمر مفید محصولات را تا 20 سال افزایش داده است.
  8. پکیج نوین تصفیه فاضلاب نیلفام برای کلیه فاضلاب های صنعتی  بصورت مجزا و متناسب با صنعت مورد استفاده و نوع فاضلاب طراحی و تولید می گردد.
کاربرد پکیج های تصفیه فاضلاب نیلفام
این سیستم‌ ها جهت تصفیه فاضلاب اجتماعات، مناطق روستایی و کم جمعیت که دارای شبکه یا فاقد شبکه جمع آوری هستند، مورد استفاده قرار می ‌گیرند. پکیج های نوین تصفیه فاضلاب نیلفام به علت راحتی در نصب و اجرا و قابلیت جابجایی بالا در موارد زیر می توانند مورد استفاده قرار گیرند:
  1. اجتماعات شهری و جوامع روستایی با جمعیت های متفاوت
  2. طرح های مسکن مهر  و شهرک های مسکونی
  3. صنایع، کارخانجات و کارگاه ها
  4. بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ـ درمانی
  5. کشتارگاه ها، مرغداری ها و صنایع غذایی
  6. هتل ها و مراکز اسکان موقت
  7. رستوران ها و اماکن بین شهری
  8. پادگان ها و شهرک های نظامی
  9. ترمینال های مسافری ، بنادر و فرودگاهها
  10. مراکز آموزشی از قبیل دانشگاه­ها، مدارس و آموزشگاه­ ها

نحوه محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب
برای محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب. باید ابتدا تعداد نفرات تحت پوشش پکیج تصفیه فاضلاب و همچنین کاربری آن مجموعه را در اختیار داشته باشیم. معمولا در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب میزان ظرفیت پکیج را اندکی بیشتر از حجم فاضلاب تولیدی در نظر می گیرند.تا در صورت وجود طرح های توسعه آتی، افزایش جمعیت و یا افزایش سرانه تولید فاضلاب و غیره مشکلی در راندمان پکیج تصفیه فاضلاب پیش نیاید و مجبور به ساخت پکیج تصفیه فاضلاب دیگری نباشیم. ابعاد پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس ظرفیت پکیج و نوع فرآیند مورد استفاده در تصفیه فاضلاب انتخاب می شود.

نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب
تمامی فعالیت های مربوط به بخش های طراحی و تدارک و ساخت سیستم های تصفیه با هدف امکان هرچه بهتر راه‌اندازی و بهره برداری آنها انجام می پذیرد. تخصص و تجربه شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در استقرار سیستم های تصفیه باعث شده است که نکات و ملاحظات موثر در کارایی مد نظر قرار گرفته و از آنها در جهت دستیابی به اهداف تصفیه استفاده گردد. چنانچه استقرار یک سیستم تصفیه را در چهار مرحله طراحی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری تقسیم بندی نمائیم، پس از اتمام مرحله طراحی و ساخت لازم است که عملیات راه اندازی به انجام رسد. در مرحله اول راه اندازی تجهیزات الکترومکانیکال به کار افتاده و جریان هیدرولیکی سیستم تصفیه برقرار می گردد. سپس بسته به نوع فرایند تصفیه پس از طی دوره راه اندازی، سیستم به راندمان اصلی و کامل خود خواهد رسید.
خدمات پس از فروش  
این شرکت کسب اطمینان و رضایتمندی مشتری را سر لوحه فعالیت های خود قرار داده و محصولات خود را با گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به بازار عرضه می نماید. بخش خدمات پس از فروش شرکت مهندسی کاشفان نیلفام با ایجاد شبکه نمایندگان نصب و خدمات پس از فروش پکیج های نوین تصفیه فاضلاب در سراسر ایران همواره سعی در ارتقاء سطح ارائه خدمات به مشتریان خود را دارد.
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب شرکت مهندسی نیلفام به مواردی همچون مشخصات فاضلاب ورودی، حجم فاضلاب، جنس پکیج، متریال استفاده شده در ساخت اجزای آن، نوع فرآیند تصفیه، تجهیزات جانبی پکیج و کیفیت فاضلاب خروجی بستگی دارد. هرکدام از این عوامل در تعیین قیمت نهایی پکیج تصفیه فاضلاب تاثیر به سزایی دارند.

https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3875197
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *