تصفیه فاضلاب صنایع شوینده

تصفیه فاضلاب صنایع شوینده 

تصفیه فاضلاب صنایع شوینده به سبب بارآلی بالا از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت تصفیه نامناسب، خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند. سورفکتانت ها و دترجنت ها از جمله مهم ترین عوامل آلاینده در پساب صنایع شوینده هستند که باید با استفاده از روش های مناسب و پکیج های تصفیه فاضلاب آن ها را تصفیه و حذف نمود. این نوع فاضلاب ها به دلیل وجود ترکیبات فسفر در محیط های آبی سبب ایجاد پدیده اتروفیکاسیون و رشد بی رویه جلبک و کاهش اکسیژن محلول در محیط می گردد. استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب یک راهکار مناسب جهت تصفیه این نوع فاضلاب صنعتی می باشد.

کیفیت فاضلاب صنایع شوینده به دلیل تفاوت در نوع ماده شوینده تولیدی بسیار متغیر می باشد و به همین سبب با بررسی دقیق مشخصات کیفی فاضلاب باید نوع فرآیند مناسب تصفیه انتخاب گردد. در جدول زیر انواع روش های تصفیه فاضلاب صنایع شوینده آورده شده است.

ردیف
فرآیند
میزان حذف مواد آلی
1
فرآیند انعقاد و لخته سازی
82%
2
فرآیند شناورسازی
75%
3
فرآیند لجن فعال هوادهی گسترده
85%
4
اشعه ماوراء بنفش
52%
5
فرآیند جذب
90%
6
پکیج های نوین تصفیه فاضلاب نیلفام
98


شرکت مهندسی کاشفان نیلفام
با بهره گیری از فرآیندهای نوین تصفیه فاضلاب توانایی طراحی و اجرای انواع پکیج های تصفیه فاضلاب تولید مواد شوینده مطابق استاندارد های سازمان حفاظت از محیط زیست را دارا می باشد.

Koohsaryan, E., Anbia, M., & Maghsoodlu, M. (2020). Application of zeolites as non‐phosphate detergent builders: A review. Journal of Environmental Chemical Engineering8(5), 104287
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *