پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

کاربردها و مزایای پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

مقدمه

راه حل های موقت تصفیه فاضلاب که به عنوان پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب نیز شناخته می شوند، در سال های اخیر به طور قابل توجهی رشد داشته اند و مورد استفاده برای طیف گسترده ای از صنایع قرار می گیرند. استفاده از تصفیه خانه های فاضلاب مدولار و کانتینری، یک روش با کیفیت بالا است که می تواند آب موردنیاز ۲۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر را تأمین کند. همچنین، از آنجایی که سیستم های تصفیه فاضلاب قابل حمل و موقت هم برای اجاره یا خرید موجود هستند، می توانند راه حلی بسیار مقرون به صرفه ارائه دهند.

پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب چیست؟

تصفیه خانه فاضلاب قابل حمل سیستمی است که می تواند به سرعت در یک توسعه موقت برای ارائه تصفیه فاضلاب کوتاه مدت مستقر شود. تصفیه خانه های فاضلاب قابل حمل معمولاً برای اجاره یا خرید در دسترس هستند.

یک مثال که در آن یک سیستم تصفیه فاضلاب قابل حمل ممکن است در نظر گرفته شود، یک اردوگاه کارگران سیار برای حفاری نفت و گاز، یا یک کمپ کارگران سیار برای یک پروژه ساختمانی بزرگ یا خط لوله گاز است. سیستم قابل حمل را می توان به سرعت به سایت تحویل داد و راه اندازی کرد. سپس، زمانی که کمپ آماده جابه‌جایی است، تصفیه خانه فاضلاب را می توان به سادگی جابه‌جا کرد. مزیت سیستم‌های تصفیه فاضلاب کانتینری این است که می‌توان آن‌ها را از طریق جاده، راه‌آهن یا دریا به هر نقطه‌ای منتقل کرد.

تصفیه خانه های فاضلاب قابل حمل را می توان برای تصفیه با فاضلاب خانگی، فاضلاب صنعتی یا فاضلاب از هر کاربرد تجاری طراحی کرد.

پکیج های قابل حمل چگونه فاضلاب را تصفیه می کنند؟

برای کاربردهای تصفیه فاضلاب تجاری در مقیاس کوچک، همه ماژول های تصفیه (فرآیندها) را در داخل یک واحد از قبل نصب می کنیم. فرآیند تصفیه کامل شامل ته نشینی  اولیه، تصفیه ثانویه و شفاف سازی در داخل کانتینر انجام می شود. این نوع پکیج قابل حمل برای تصفیه فاضلاب ایده آل است. برای کاربردهای تصفیه فاضلاب در مقیاس بزرگ، ماژول های تصفیه به ورودی، نیازها و ویژگی های فاضلاب ورودی و پساب خروجی بستگی دارد.

تصفیه اولیه

غربالگری شامل پیش تصفیه فیزیکی (حذف) مواد درشت معدنی و جامدات با استفاده از یک پیچ الک ساخته شده در داخل یا بالای ظرف است. واحدهای فشرده برای جداسازی چربی و حذف شن و ماسه نصب می شوند. مخازن نگهدارنده مواد زائد حذف شده را برای دفع جداگانه جمع آوری می کنند. در سیستم های کوچکتر، تصفیه اولیه را می توان با استفاده از ته نشینی در مخزن پیش تصفیه در سیستم تعبیه کرد.

تصفیه بیولوژیکی

تصفیه بیولوژیکی زمانی اتفاق می افتد که میکروارگانیسم ها آلاینده های محلول را به لجن و گازهای موجود در فاضلاب تبدیل می کنند. فرآیند تصفیه بیولوژیکی می تواند شامل یک سیستم نوع SBR یا یک آبشار بستر ثابت باشد. نوع تصفیه بیولوژیکی بستگی به نوع و غلظت فاضلاب دارد. فرآیند تصفیه بیولوژیکی و تمام کنترل های لازم به طور کامل در کانتینر تعبیه شده است.

شفاف‌سازی پساب

شفاف‌سازی پساب از طریق استفاده از جداکننده‌های لاملا که در کانتینر تعبیه شده‌اند انجام میشود و شفاف‌سازی نهایی با ظرفیت جریان بالا را قبل از تخلیه انجام می‌دهند.

تصفیه سوم

تصفیه سوم در جایی اتفاق می‌افتد که محدودیت‌های شدید تخلیه وجود داشته باشد و نیاز به ادغام ماژول‌های تصفیه سوم در فرآیند تصفیه مانند دوز شیمیایی، کاهش فسفر و ضدعفونی باشد. برای هر شکل از درمان سوم، چندین گزینه وجود دارد، به عنوان مثال: کلرزنی، ازن زدن یا تابش اشعه ماوراء بنفش برای ضدعفونی.

انواع پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

در سال‌های اخیر تمایل به استفاده از واحدهای پیش ساخته تصفیه آب و فاضلاب به شکل پکیج‌های قابل حمل به ویژه برای اجتماعات کوچک از قبیل مناطق روستایی، کمپ‌ها، سایت‌های کارگاهی و یگان‌های نظامی رو به افزایش است. با ساخت تصفیه خانه‌های پیش ساخته به صورت واحدهای آماده، علاوه بر کاهش قابل ‌ملاحظه در هزینه‌ها و زمان مورد نیاز، امکان حمل و جابه‌جایی آنها به شکل کانتینرهای استاندارد فراهم می‌شود.

انواع پکیج های تصفیه فاضلاب قابل ارائه در شرکت مهندسی نیلفام در ادامه آورده شده اند.

  • پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
  • پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
  • پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی 
  • پکیج تصفیه فاضلاب خانگی 

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان آب، صنایع و کارخانجات هستند که به سبب تفاوت در نوع صنعت و نحوه تولید، فاضلاب تولیدی متفاوتی از نظر کمیت و کیفیت تولید می کنند.

با توجه به بحران آب در ایران و جهان، از دست رفتن منابع آبی و همچنین مصرف بالای آب در صنایع، استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی نیلفام در مواردی همچون پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه، پکیج تصفیه فاضلاب دامداری،  پکیج تصفیه فاضلاب آبکاری، پکیج تصفیه فاضلاب آلومینیوم سازی، پکیج تصفیه فاضلاب صنایع قند، پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی و پکیج تصفیه فاضلاب صنایع لبنی قادر است گزینه های بسیار مناسبی را طراحی کند و برای مصرف صنعتی ارايه دهد.

کاربردها و مزایای پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

عضو کلیدی فرایند تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی نیلفام، میکروارگانیسم ها (به‌ویژه باکتری ها) هستند، زیرا  آن ها قادرند با استفاده از مکانیسم های درونی خود ترکیبات آلی موجود در فاضلاب را جذب کرده و از آن برای تولید سلول جدید و کسب انرژی استفاده می کنند. از آنجا که بیشترین سهم آلاینده های فاضلاب را مواد آلی تشکیل می دهند، استفاده از روش های بیولوژیکی امروزه به طور گسترده ای برای تصفیه فاضلاب ها متداول شده است. روش های بیولوژیکی  قادرند با هزینه ای پایین، طیف گسترده ای از آلاینده ها را مورد تصفیه قرار دهند. فرایندهای بیولوژیکی متنوعی از جمله MBR، EAAS، MBBR، IFAS، SBR، RBC، UASB و…در پکیج های تصفیه فاضلاب نیلفام استفاده می شود.

کاربردها و مزایای پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

مدیریت صحیح فاضلاب بیمارستانی یکی از مشکلات بسیار با اهمیت است و تأثیر مستقیمی بر محیط زیست و بهداشت عمومی دارد. عدم تصفیه مواد زائد بیمارستانی و تخلیه آن به محیط زیست می ‌تواند منجر به آلودگی آب‌ های سطحی و زیرزمینی شود که اثرات جدی بر روی تنوع زیستی و سلامت عمومی دارد. علاوه بر آلودگی شیمیایی، به خصوص در بیمارستان ‌ها که بیماران با بیماری‌ های عفونی درمان می ‌شوند، انتقال بیماری ‌های عفونی از طریق فاضلاب بیمارستانی نیز می ‌تواند اتفاق بیفتد. از این رو، تصفیه فاضلاب بیمارستانی و مدیریت صحیح آن یک ضرورت است. مقادیر قابل توجهی  فاضلاب و پسماندهای زیست پزشکی متشکل از آلاینده‌های مختلف سمی محیطی مانند ترکیبات فعال دارویی، آلاینده‌های آلی، فلزات سنگین، ایزوتوپ‌های رادیواکتیو و میکروب‌های بیماری‌زا از سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی آزاد می‌شوند. بنابراین، توسعه فن آوری های تصفیه کارآمد نیاز فوری برای حفاظت از محیط زیست است. اکثر کشورها در سراسر جهان قوانین و دستورالعمل های کافی را برای پردازش در محل یا تصفیه خاص پساب های بیمارستانی اجرا نکرده اند. دولت ‌ها و مراجع مربوطه باید الزامات متعددی برای تصفیه فاضلاب بیمارستانی تعیین کرده و نظارت دقیق بر تطابق بیمارستان‌ ها با این الزامات داشته باشند. پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی به عنوان یک عنصر اساسی برای حفظ سلامت عامه و حفاظت از محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد و تدابیر لازم برای اجرای صحیح آن اتخاذ شود.

کاربردها و مزایای پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

فاضلاب در مناطق مختلف خانه تولید می شود و پس از پایین رفتن از سینک یا سرویس بهداشتی از ذهن ناپدید می شود. تصفیه و دفع فاضلاب در کنار مواردی مانند برق و آب آشامیدنی یک سرویس مهم خانگی است. اکثر مردم ترجیح می دهند اصلاً به فاضلاب فکر نکنند، بنابراین اغلب در مورد آن صحبت نمی شود. فاضلاب خانه از آشپزخانه، حمام، لباسشویی و سرویس بهداشتی شما می آید. بیشتر این فاضلاب به عنوان آب خاکستری یا سولاژ شناخته می شود، در حالی که فاضلاب سرویس بهداشتی شما به عنوان آب سیاه یا فاضلاب شناخته می شود. جریان های زباله در سیستم زهکشی مخلوط شده و با هم تصفیه می شوند.

اگر در یک شهر یا شهرک هستید، اتصال شهری شما تمام فاضلاب شما را برای تصفیه و دفع به کارخانه تصفیه فاضلاب شهری (STP) می برد. بسیاری از املاک در مناطق منطقه ای و دور افتاده یا جوامع ماهواره ای جدید به این سرویس دسترسی ندارند. در عوض، آنها یک سیستم تصفیه فاضلاب در محل دارند که جریان فاضلاب خود را در محدوده املاک مدیریت می کند. این سیستم‌ها معمولاً  خدمات مهمی را ارائه می‌کنند.

یکی از پکیج های ساخته شده توسط شرکت مهندسی کاشفان نیلفام پکیج تصفیه آب خانگی است. پکیج های آب فاضلاب خانگی یک تصفیه خانه از پیش ساخته شده از جنس پلی اتیلن با چگالی بالا بوده که قابلیت حمل و نصب آسان را فراهم می نماید. این نوع پکیج تصفیه فاضلاب، فاضلاب خانگی را از حجم 1 تا 20 متر مکعب در شبانه روز به روشی مطمئن و منحصر به فرد تصفیه می کند، به طوری که پارامترهای کیفی پساب خروجی مطابق استانداردهای سازمان محیط زیست است؛ بنابراین این پساب قابلیت استفاده مجدد در مصارفی مانند آبیاری فضای سبز مناطق مسکونی، هتل ها، شستشوی محیط و فلش تانک ها را دارد.

کاربردها و مزایای پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

مزایا استفاده از پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

مقاومت بالا در برابر خوردگی

جنس پکیج های تصفیه فاضلاب دارای مقاومت بالا در مقابل خوردگی هستند پس قادرند در شرایط محیطی مختلف به خوبی کار آمد باشند

قابلیت حمل و نقل

پکیج های تصفیه فاضلاب به سهولت از کارگاه ساخت به محل نصب حمل می‌ شوند، این امر باعث میشود زمان و هزینه نصب را به حداقل برسد.

سرعت بالا در ساخت و نصب

پکیج های تصفیه فاضلاب به دلیل طراحی ویژه و مشخصات منحصر به فرد، سرعت بالایی در ساخت، نصب و راه ‌اندازی دارند. کارایی بالا در محیط‌ های صنعتی با مواد آلاینده متنوع

پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی توانایی کارکرد در محیط ‌های با مواد آلاینده مختلف را دارا هستند و به کارخانه ‌ها امکان مدیریت تنوع آلاینده ‌ها را می‌ دهند.

قابلیت استفاده در شرایط دمایی مختلف

پکیج های تصفیه فاضلاب به راحتی در محیط ‌های با دما و شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده هستند.

طراحی متناسب با محیط

پکیج های نوین تصفیه فاضلاب نیلفام با طراحی مناسب با محیط و فضای نصب پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی تطابق دارند.

مصرف انرژی کم

پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی نیلفام به سبب طراحی ویژه و استفاده از به روز ترین فرایندهای تصفیه فاضلاب، مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر رقبا دارند.

نصب، راه ‌اندازی، تعمیر و نگهداری ساده و اقتصادی

فرایندهای نصب، راه ‌اندازی، تعمیر و نگهداری پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به صورت ساده و با هزینه کم انجام می ‌شوند.

دلایل استفاده از پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

رعایت مقررات محیط زیستی

کارخانجات معمولاً ملزم به رعایت مقررات محیط زیستی هستند. تصفیه فاضلاب به واحدهای صنعتی کمک می ‌کند که این مقررات را رعایت کرده و از جریمه‌ها و تخلفات احتمالی در این زمینه جلوگیری کنند.

حفاظت از محیط زیست

تصفیه فاضلاب صنعتی به حفاظت از منابع آب و جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک می‌ کند. این عمل به کاهش تأثیرات آلاینده‌ های مختلف بر طبیعت و موجودات زنده کمک می‌ کند.

کاهش مصرف آب

تصفیه فاضلاب صنعتی منجر به بازیافت آب می ‌شود که می‌ تواند به کاهش مصرف آب تا حد زیادی کمک کند. این امر به تأمین منابع آب در شرایط خشکسالی کمک می ‌کند.

کاهش هزینه‌ ها

تصفیه فاضلاب می ‌تواند به کاهش هزینه ‌های مرتبط با دفع فاضلاب و مصرف آب کمک کند، همچنین می‌ تواند به افزایش بهره‌ وری و کاهش مواد آلاینده در فرایندهای تولید کمک کند.

کاهش تأثیرات مخرب بر محیط کار

تصفیه فاضلاب می ‌تواند به کاهش تأثیرات مواد آلاینده بر محیط کار و سلامت کارکنان کمک کند.

تأمین منابع آب

تصفیه فاضلاب می ‌تواند منابع آب کیفی را تأمین کند و از تأثیرات مواد آلاینده بر آب ‌های سطحی و آب زیرزمینی کاسته و آبیاری بهینه را فراهم کند.

به طور کلی، استفاده از پکیج ‌های تصفیه فاضلاب صنعتی برای کارخانجات به افزایش بهره ‌وری، حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه ‌ها کمک می‌ کند.

کاربردها و مزایای پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

کارشناسان و مهندسین شرکت مهندسی کاشفان نیلفام با بررسی شرایط محیط، نوع مواد آلاینده و سایر فاکتورها طراحی پکیج های تصفیه فاضلاب را به صورت اختصاصی برای شما انجام میدهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید پکیج  تصفیه فاضلاب می توانید با کارشناسان گروه مهندسی کاشفان نیلفام تماس حاصل فرمایید.

 

کاربردها و مزایای پکیج های قابل حمل تصفیه فاضلاب

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *