پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی

اهمیت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
 آلودگی محیط زیست یکی از چالش های مهم تمدن امروزی است. فاضلاب صنعتی حاوی بسیاری از مواد معدنی و آلی است که برای اشکال مختلف حیات اکوسیستم سمی هستند. تحقیقات متعددی وجود گسترده این آلاینده ها را در فاضلاب، آب های سطحی و زیرزمینی نشان داده اند. افزایش بار آلودگی آلاینده‌های ناشی از جریان‌های آب صنعتی نیز آسیب زیادی به رودخانه‌ ها وارد کرده است و خطرات عمده‌ای برای سلامتی انسان و محیط زیست ایجاد کرده است. به همین سبب تصفیه فاضلاب های صنعتی با پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی  از اهمیت بالایی برخوردار است.
اهمیت تصفیه فاضلاب صنایع دارویی
 در میان صنایع مختلف، صنایع داروسازی در چندسال اخیر رشد زیادی داشته اند. تولید صنعت داروسازی شامل مواد خام، آنتی بیوتیک ها، انواع داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی است که به نوبه خود پساب حاوی مواد تشکیل دهنده مضر برای زندگی انسان و آبزی تولید می کند. فاضلاب تولید شده از این واحدها خطرناک و سمی بوده و اغلب دارای رنگ شدید و بوی منفور می باشد. اگرچه حجم فاضلاب صنعت داروسازی کم است، اما به دلیل وجود مواد آلی غیرقابل تجزیه زیستی، بار آلی بالایی دارد. هنگامی که این آلاینده ها در محیط زیست تخلیه شود، از طریق زنجیره غذایی در سیستم انسان و جانداران تجمع می یابند و بر سلامت انسان و سایر موجودات زنده تأثیر می گذارند. در جدول زیر استاندارد پساب خروجی پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی آورده شده است.
Parameter (effluent standards)
Standards Limiting concentration in mg/l
Compulsory parameters
 pH
6.0–8.5
 Oil and grease
10
 BOD (3 days at 27 °C)
100
 COD
250
 Total suspended solids (TSS)
100
 Mercury
0.01
 Arsenic
0.2
 Chromium (hexavalent)
0.1
 Lead
0.1
 Cyanide
0.1
 Phenolics
1.0
 Sulphides
2.0
 Phosphate
5.0
فرآیندهای تصفیه فاضلاب صنایع دارویی
روش‌ های متعارف تصفیه شیمیایی پساب‌ های دارویی در تصفیه بار آلودگی بالای این پساب‌ها موفق نبوده‌ و باعث آلودگی بیشتر خاک یا آب می ‌شوند. به همین سبب فرآیندهای زیستی و استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب توجه زیادی را به خود جلب کرده است. فناوری زیستی بی هوازی پیش از این برای تصفیه فاضلاب صنایع مختلف مانند کاغذ سازی و خمیر کاغذ، تقطیرها، دباغی ها، نساجی و فرآوری مواد غذایی، از پسماندهای با مقاومت بالا تا پسماندهای کم استحکام استفاده می شد. پیکربندی ‌های مختلف راکتور مانند راکتور تماسی بی‌هوازی، راکتور بی‌هوازی لجن بالارونده (UASBراکتورهای بی هوازی بفل دار (ABR)  و پکیج ترتیبی ناپیوسته بی هوازی (ASBR)  برای تصفیه فاضلاب‌ صنایع دارویی توسعه یافته ‌اند.

در تصفیه بی هوازی، محتوای آلی فاضلاب با کمک میکروارگانیسم ها به متان و کربن دی اکسید تجزیه می شود. تصفیه بی هوازی فاضلاب صنایع دارویی دارای مزایایی همچون تولید لجن بسیار کم، نیاز به انرژی کمتر، بهره برداری با نرخ بارگذاری آلی بالا، نیاز به مقدار کم مواد مغذی و تولید بیوگاز می باشد که می توان از آن برای تولید انرژی در این فرآیند تصفیه استفاده کرد.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی

پکیج های مورد استفاده در کارخانجات داروسازی به سبب ظرفیت و بارآلی متفاوت، از نظر اجزای داخلی و روش های تصفیه با هم تفاوت دارند. به همین سبب قیمت های ارائه شده برای آنها نیز با هم متفاوت می باشند. شرکت مهندسی کاشفان نیل فام تامین کننده پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی شرکت مهندسی کاشفان نیل فام به مواردی همچون مشخصات فاضلاب ورودی، حجم فاضلاب، جنس پکیج، متریال استفاده شده در ساخت اجزای آن، نوع فرآیند تصفیه، تجهیزات جانبی پکیج و کیفیت فاضلاب خروجی بستگی دارد. هرکدام از این عوامل در تعیین قیمت نهایی پکیج تصفیه فاضلاب تاثیر به سزایی دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

Rana, R. S., Singh, P., Kandari, V., Singh, R., Dobhal, R., & Gupta, S. (2017). A review on characterization and bioremediation of pharmaceutical industries’ wastewater: an Indian perspective. Applied water science7(1), 1-12.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *